Inkompetens a rendszer: hétfőn kezdődött, de azonnal le is állt az országos kompetenciamérés
Miközben tavaly decemberben az Oktatási Hivatal (OH) habosra verte a száját, hogy bebizonyítsa a magyar diákok tulajdon képen stabilan teljesítenek a PISA felmérésben (Tegyük hozzá: stabilan rosszul!), aközben technikai gondok miatt állt le az országos kompetenciamérés. Igaz, amíg működött, sem volt vele minden rendben. Jegyezzük meg, valószínűleg a programozást is érdemes lenne mérni, mint kompetenciát. Ja nem, látjuk a képzési eredményt ilyen egyszerű feladatokon is…
A hvg.hu cikke szerint az érintett tanulók és pedagógusok amúgy is értelmetlenségekbe ütköztek a technikai problémákon túl. A teszt tavaly bevezetett online kitöltése óta eltelt egy évben sem sikerült megbízhatóan működő rendszert kialakítani, több iskolában az idei méréseken sem születtek értékelhető eredmények.
Iskolavezetők felháborodva állítják, hogy a rendszert terheléses támadás érte, a tesztek „kitöltése” ugyanis már a jogszabályban meghatározott időpont előtt megkezdődött. Az egyik iskolavezető szerint az eredmények így nem lesznek megbízhatóak. A matematikatesztnél különösen súlyos problémák merültek fel, ami miatt a diákok többségének nem sikerült végeznie a feladatokkal.
Az OH tájékoztatása szerint a mérés március 4. és június 3. között zajlik, és több tantárgyat érint, beleértve a matematikát, a szövegértést, a természettudományt, az idegen nyelvet, a történelmet és a digitális kultúrát is. A megbízhatatlan rendszer miatt a mérés nem szolgáltat majd ezúttal sem megbízható adatokat, a tavalyi eredményeket sem hozták még nyilvánosságra.
Az Országos Kompetenciamérés országos szintű közoktatási mérés. A mérést az ország összes általános és középiskolájában a 6., 8. és 10. évfolyamokon végzik. Célja, hogy egységes feladatsorokkal felmérjék a diákok szövegértését és a matematikai eszköztudást. A felmérés 2021/22-es tanévben egészült ki természettudományos ismeretekkel és váltottak az addigi papír alapú módszerről online-ra.
De ez sem sikerült…