Segítség a repülőtéren a fogyatékkal élőknek

A becsült 1 milliárd 230 millió forint helyett 298 millió forintért szolgálja ki a fogyatékkal élő, illetve csökkent mozgásképességű személyeket az AMS Assistance Kft. és az ASU Ambulance Kft. a következő négy évben. A kiszolgálandók becsült száma idén 60 ezer, jövőre 66 ezer, 2020-ban 72 ezer, 2021-ben 78 ezer, míg 2022-ben 84 ezer fő. A szolgáltató feladata az induló utas esetén a következő: a kijelölt pontnál a fogyatékkal élő illetve csökkent mozgásképességű utas bejelenti a repülőtérre való megérkezése tényét és kéri a segítségnyújtást; a szolgálat eljuttatja az utast az utas felvételi pulthoz, hogy bekezeljék az utast poggyászával együtt az adott járatra; az utas felvételi pulttól a hatósági ellenőrző pontokon keresztül elszállítja az utast a beszállító kapuig, illetve a repülőgépig; szükség szerint kiszolgálási eszközökkel (ambulift, kerekes székek) segítséget nyújt a repülőgépbe történő beszálláshoz, valamint hogy az utas a fedélzeten eljusson az üléséig. Érkező utas esetén segítséget nyújtanak az utasnak eljutni a repülőgép ülésétől az ajtajáig; szükség szerint kiszolgálási eszközökkel segítik hozzá az utast, hogy elhagyhassa a repülőgép fedélzetét (felvonók, kerekes székek); szükség esetén eljuttatják a mosdóhelyiségekhez; az esetleges hatósági vizsgálatokon keresztül segítenek eljutni a poggyászfelvételi pontokhoz, hogy felvehessék az utasok a feladott poggyászaikat, majd a poggyászfelvételi csarnokból kijuttatják az érkező csarnokba, illetve a kijelölt pontig, vagy a parkolóig.