A tréner szakma is krízisbe kerülhet
A recesszió nagy vesztesei lehetnek az értékesítők és velük együtt a teljes tréningpiac, ha a kis- és középvállalkozásoknál tapasztalható kötségvisszavágások tovább erősödnek – derül ki az egyik hazai alapítású tréningcég összefoglalójából. A KKV-k válasza a recesszióra klasszikus: marketing, képzés, bizonyos jóléti költségek, kifejezetten hangsúlyozottan üzemanyagköltség, energiaköltségek visszavágása, ami természetesen csökkenti a komfortérzetet, a szabad mozgást, a megszokott kényelmet. A legfeltűnőbb, hogy visszavágják a fejlesztési pénzeket és megállítják az ezzel kapcsolatos folyamatokat.
Az ősszel kezdődő gazdasági nehézségek a tréningpiacra is kihatással vannak, a hullámvasút legmélyebb pontja azonban még mindig nem látszik. Sok esetben a recessziótól való félelem indokolja a költségcsökkentési lépéseket. Ez számos problémát vet fel értékesítési szempontból. A folyamatok kibillennek a normál működési tartományból, az értékesítő nem tudja futtatni a tevékenységét a megszokott módon. Az automatizmusok megállnak – állítja egy vezető tréner.
Sok cégnél a költségek visszavágása szinte automatikus. Ez legtöbbször olyan területeket érint, mint: marketing, képzés, bizonyos jóléti költségek, de mostanában kifejezetten hangsúlyozottan üzemanyagköltségek, energiaköltségek, ami természetesen csökkenti a komfortérzetet, a szabad mozgást, a megszokott, kényelmes körülményeket. A legfeltűnőbb talán, hogy ilyenkor visszavágják a fejlesztési pénzeket és megállítják az erre épülő folyamatokat. “Recessziós környezetben a cégvezetés egyik legjobb tulajdonsága a rugalmasság és a gyors reakcióképesség, ha ez nincs meg, nagyon gyorsan elveszíthetik a munkatársak fókuszáló képességét, azaz széteshet a csapat. Ilyen helyzetben stabilitásra van szükség, azaz világos célokra, rendelkezésre álló eszközökre és erőforrásokra, stratégiára, és magára a stabil a vezetőre.” – egészítette ki a szakember.
Recessziós környezetben minden olyan költés tiltólistára kerülhet, ami nem szolgálja a termelést, a cég és a csapat magas szintű túlélését. “Hibás döntés lehet, ha olyasmin spórolunk, ami ahhoz kell, hogy sikeresen felül tudjunk kerekedni a recesszió okozta nehézségeken és fenntartsuk a versenyképességünket, termelőképességünket.”
Ez valójában mindig a 22-es csapdája, hiszen egy jó vezetőnek tudnia kell, hogy a munkatársakba fektetett oktatás a cég számára megtérül. Legyen az tréning vagy nyelvi képzés. Ugyanakkor a költségek csökkentése kiemelkedő feladat a menedzsment számára. Sajnos látjuk, ilyenkor jönnek a legelrugaszkodottabb, a valóságot nélkülöző ötletek, ami pedig a csapat fókuszálási képességeit csökkentik. Nehéz helyzet.
Pénzcentrumban megjelent írás és annak kiegészítése.